12 Mart 2008 Çarşamba

embrio.com: creating business


19 Şubat2008 günü İTÜ İşletme Yüksek Lisans programı dahilinde yürütülen e-ticaret dersine embrio.com'un genel müdürü Hamit Kekeç katılarak bizlerle internet ticareti konusundaki değerli deneyimlerini ve bilgi birikimini paylaştı.
‘İnternette doğru işi üretmek nasıl yapılır’ noktasından yola çıkarak ve sorunun cevaplarını eksiksiz yanıtlayıp doğru şekilde yorumlayarak kurulmuş bir e-ticaret platformu embrio.com. ‘Ancak büyük düşünceler büyük işler üretir’ sözünün pusulasıyla insana ve kullanılabilir zekaya olan önemi söyleşisi boyunca her fırsatta vurguladı Kekeç.
İnternette iş üretebilmek sürecinde doğru işi bulup yeterli motivasyona sahip olmanın yetmediği günümüzde projeyi gerçekleştirebilmek için bir diğer önemli kriter de bütçe. Bu anlamda sermayenin bu kadar önemli olduğu günümüz dünyasında doğru işe girip doğru alanda yatırım yapabilmek işin sürekliliği açısından altın kurallardan denilebilir. Doğru işi üretebilmenin önemine ise çarpıcı bir örnek vermek gerekirse, günümüzde ABD’de kurulan işlerin sadece %2 si ayakta.
İnternette iş yapmanın 4 doğrusundan bahsedilebilir:
1. Doğru insan
2. Doğru iş
3. Doğru pazarlama
4. Doğru hız
Yetenek çağını yaşıyor olmamız bakımından işteki başarıyı yakalayabilmek bireysel başarıdan geçiyor. Vizyon sahibi, yetenekli, zeki insan istihdam etmek şirketlere başarı ve katma değer olarak geri dönüyor. Bunun yanı sıra liderlerin önemi de firma çalışanlarını genel hedef doğrultusunda ortak bir paydada birleştirebilmek adına gayet büyük.
Yeni bir işe girerken o işte ilk olmak firma için büyük bir avantaj. Çünkü e-ticaret dünyasında pazar payının çok büyük bir kısmı lider firma tarafından elde tutulur. Ayrıca doğru işi yapıyor olmak kadar süreci de doğru algılıyor ve işliyor olmanın önemi büyük. Yapılan işte başarılı olmanın diğer bir sırrı da hedef kitlesi yeterli, güvenilir ve yenilikçi bir marka imajı yaratabilen, interaktivitesi bol bir iş modeli seçebilmek.
Klasik pazarlama tekniklerinin tabiri caizse öldüğü günümüzde en önemli pazarlama silahlarından biri WOMM. Bu bakımdan deneyenler, keşfedenler tarafından konuşulacak, övülecek işler yapabilmenin önemi büyük.
İşe başlarken kritik rekabet avantajını iyi belirleyerek bu noktaya odaklanmak, kategorisinde ilk ya da doğru ilk olmak, daha da önemlisi ilk kalabilmek ‘doğru hız’ konusunda altın kurallar.
Sayın Hamit Kekeç’e bizlere zaman ayırarak değerli bilgilerini bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyoruz.

Hiç yorum yok: